Thierry Blain, GPV Groupe: Armonizarea sistemului administrativ la cel din UE va creste piata cu peste 7%

Autor: Anca Rif, ZF Transilvania 24.04.2007
Thierry Blain, managerul general pentru Europa Centrala si de Est al GPV, unul dintre cei mai mari producatori de plicuri de pe piata, spune ca divizia est-europeana a grupului va contribui cu 12% la o cifra de afaceri anuala de peste 300 mil. euro.
"In acest moment afacerile derulate in Europa Centrala si de Est, zona din care face parte si Romania reprezinta aproximativ 8% din totalul vanzarilor grupului GPV-Curtis, dupa ce inainte de unificare aceasta regiune aducea 12% din vanzarile GPV", a declarat pentru ZF Transilvania Thierry Blain. Acesta a mai spus ca in urmatorii ani intentioneaza sa aduca din nou divizia pe care o conduce la 12% din veniturile noului Grup.
Blain estimeaza ca dupa unificarea grupului GPV cu grupul german Curtis, GPV Romania se va integra intr-un concern care va deveni principalul furnizor pe piata europeana a productiei de plicuri si servicii conexe de gestionare a corespondentei firmelor.
Fuziunea dintre cele doua companii internationale s-a perfectat la inceputul acestui an, noul grup GPV-Curtis dezvoltand o productie anuala de 17 miliarde de plicuri.
Reprezentantul GPV estimeaza ca acest concern va avea o cifra de afaceri totala de peste 300 de milioane de euro, GPV Romania urmand sa joace un rol important in strategia globala a GPV-Curtis.
Reprezentantii GPV Groupe pentru Europa Centrala si de Est, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 13 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de 30% fata de anul trecut, cand acest indicator s-a cifrat la 10 milioane de euro.
In opinia lui Blain, piata romaneasca de produse pentru corespondenta creste in acest moment cu aproximativ 6-7% anual, insa acest procent ar putea evolua, in conditiile obligativitatii de a armoniza sistemul administrativ autohton la cel din Uniunea Europeana.
"Am raspuns cererii din acest domeniu, dezvoltand un departament de mail-services. La Cluj exista coordonatele de productie, iar activitatea de gestionare a corespondentei apartine exclusiv de agentia din Bucuresti a GPV Romania, unde au fost achizitionate echipamente din domeniul editarii, informaticii si inserarii mecanice a corespondentei", precizeaza Thierry Blain.
Potrivit acestuia, in ultimii doi ani s-au investit in jur de trei milioane de euro pentru dezvoltarea departamentului de mail-service, pentru a putea prelucra baza de date in siguranta totala pentru clienti si pentru a putea insera in prima faza 10 milioane de documente pe luna.
Thierry Blain sustine ca anul acesta compania a incheiat o colaborare cu Distrigaz, prin care GPV gestioneaza toata activitatea de facturare a companiei, din zona de nord a tarii.
"Companiile de utilitati incep sa inteleaga ca plicul reprezinta prima lor carte de vizita si treptat nivelul facturarii va ajunge la standarde europene", crede Thierry Blain.
Conducerea companiei spune ca investitiile pentru 2007 orientate inspre dezvoltarea capacitatilor de productie si achizitia de noi utilaje vor demara la sfarsitul primului semestru din acest an.
Anul trecut compania a investit peste 700.000 de euro in dezvoltarea capacitatilor de productie de la Cluj.
Compania nu are in proiectele de dezvoltare pentru anul acesta lansarea de noi produse, ci consolidarea celor deja existente.
Blain nu a putut sa ofere informatii cu privire la evolutia cotei de piata a companiei, dar conform ultimelor date furnizate de companie, in 2005 GPV Romania detinea o cota de piata de aproximativ 60%.
Pe langa evolutiile pe piata interna, anul trecut GPV Romania a inregistrat o crestere de 20% a exporturilor, vanzarile pe piata externa reprezentand in prezent aproximativ 25% din cifra de afaceri. Potrivit reprezentantilor companiei, productia realizata in Romania este comercializata, in principal, in Ucraina, Rusia, Bulgaria si Slovacia.
GPV Romania produce anual 600 de milioane de plicuri, in timp ce productia totala a grupului ajunge la 17 miliarde de plicuri pe an. Centrul de productie de la Cluj-Napoca a fost infiintat in 2002, an in care GPV Groupe a decis sa se extinda in tarile din Europa de Est.
Pentru constructia centrului clujean, care se intinde pe o suprafata de 6.000 de metri patrati, s-au investit trei milioane de euro.
Compania mai detine trei agentii la Bucuresti, Timisoara si Iasi care se ocupa de gestionarea corespondentei.
Grupul francezo-german GPV-Curtis are filiale si agentii in Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Italia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Suedia, Polonia, Luxemburg si Elvetia si detine 11 puncte de productie in Europa. In ultimii ani grupul si-a extins activitatea si in Europa Centrala si de Est prin deschiderea unor noi filiale in Rusia, Serbia si Ucraina.