Carlsberg, afectat de scaderea vanzarilor

Autor: Ioana David 12.05.2005
Producatorul danez de bere Carlsberg a raportat o pierdere operationala de 2,96 milioane euro, in primele trei luni ale acestui an, informeaza The Guardian. Compania pune aceasta pierdere pe seama "fluctuatiilor sezoniere semnificative ale cererii" si nu considera ca acestea vor afecta profitul prognozat pentru 2005, de 457 milioane euro. Oficialii Carlsberg au declarat ca volumul organic de bere a scazut cu 3 % in vestul Europei pe fondul unui declin al pietei de 5 %. Masurile luate pentru a compensa aceasta scadere au presupus majorari ale pretului, reduceri de personal in Suedia si o relansare a Carlsberg in Danemarca. In Europa de Est, Carlsberg a vandut 2,3 milioane hectolitri de bere fata de 1,9 milioane in aceeasi perioada a anului trecut. Cre sterea profitul operational a fost de numai 14 %, nesatisfacatoare insa, in principal din cauza conditiilor dificile de pe piata turca. Pe piata asiatica vanzarile au inregistrat o crestere de 31 %, de la 1,5 milioane hectolitri in primele trei luni din 2004 pana la 1,9 milioane in 2005. O contributie la aceste rezultate au avut-o achizitiile din China. Profitul operational pentru aceeasi perioada a fost de numai 13,83 milioane euro, in scadere cu 13 % fata 2004.