Clientii bancilor din Romania, victime ale unei tentative de phishing

Autor: Anca Barbulescu 19.07.2006
Clientii mai multor banci din Romania sunt amenintati sa piarda datele personale legate de conturile pe care le au la banci in cazul in care publica pe Internet aceste informatii fara a acorda atentie site-ului pe care sunt afisate. Acest tip de atac, numit phishing, implica in general un e-mail trimis aparent de o banca, o companie mare sau institutie de stat catre clientii sai, cerandu-le sa intre pe un site pentru a-si reintroduce datele personale - cod numeric personal, card bancar si PIN. Recent, un numar mare de utilizatori romani au primit un astfel de mesaj care parea a veni de la BCR si care incerca sa ii convinga sa intre pe o pagina de web speciala, unde se solicita divulgarea unor date precum numarul cardului, PIN-ul asociat si banca emitenta. Ins a acest caz nu s-a soldat cu pierderi financiare, site-ul continand destule indicii care sa-i conduca pe utilizatori la concluzia ca ar fi fals. "Internautii din Romania nu sunt inca obisnuiti cu acest fenomen, iar un atac mai bine pus la punct ii va convinge probabil pe multi sa isi introduca datele personale, lasandu-si banii la indemana hotului", a declarat Daniel Raduta, project manager al laboratorului antispam BitDefender.