Comertul electronic, salt de 40% in SUA

Ziarul Financiar 06.01.2003

Volumul achizitiilor realizate de consumatorii americani prin intermediul Internetului a crescut cu aproape 40% in 2002 comparativ cu anul anterior, cifrandu-se la aproximativ 74 de miliarde de dolari, potrivit unor estimari preliminare realizate de firma de cercetare ComScore Networks. Studiul, preluat de site-ul CNET News.com, specializat in informatii din domeniul tehnologiei informatiei, precizeaza ca aceasta suma nu ia in calcul tranzactiile incheiate ca urmare a licitatiilor on-line si se refera la achizitiile realizate de catre consumatorii americani, indiferent daca acestia au accesat Internetul de acasa sau de la serviciu si indiferent de tara de origine a vanzatorului."Aceasta cifra este deosebit de impresionanta daca avem in vedere starea fragila a economiei, precum si faptul ca acest sezon de sarbatori a fost unul dintre cele mai slabe pentru comercianti", se mai arata in analiza ComScore Networks.Cu t oate acestea, apreciaza analistii firmei de cercetare, chiar daca pentru comercianti in general ultima perioada a fost dezamagitoare, pentru magazinele virtuale ea a insemnat depasirea rezultatelor record din 2001.Pe de alta parte, ComScore Networks a analizat atitudinea consumatorilor americani fata de comertul electronic, in urma acestei cercetari rezultand ca 53% dintre cei interogati gasesc ca Internetul este cel mai facil si convenabil mod de a-ti face cumparaturile, iar 61% dintre respondenti adopta aceasta modalitate pentru a avea acces la asa-numitele "chilipiruri".In schimb, lipsa intimitatii ramane cea mai mare problema cu care se confrunta comertul electronic, 38% dintre cei care au dat curs intrebarilor ComScore Networks declarand ca se simt "neconfortabil" atunci cand furnizeaza on-line informatii privind cartile de credit. Un numar egal de persoane si-au exprimat ingrijorarea cu privire la siguranta tranzactiilor financiare realizate prin intermediul Internetului, in vreme ce 40% dintre respondenti au aratat ca ii ingrijoreaza in general problema intimitatii pe Internet.ComScore Networks precizeaza ca rezultatele cercetarilor sale sunt preliminare si se bazeaza pe o serie de estimari anterioare, cele mai recente evolutii aratand insa ca este foarte posibil ca respectivele previziuni sa se adevereasca. Mediafax