Henkel bate pasul pe loc la profit

Autor: Cristina Marina 23.02.2005

Henkel, producatorul german al detergentului Persil, previzioneaza mentinerea profitului la nivelul de anul trecut, dupa vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Clorox, informeaza Bloomberg. Astfel profitul va ramane la valoarea de 5,21 de euro pe actiune in cazul in care dolarul nu se va deprecia excesiv. Henkel va renunta la 3.000 de angajati la nivel mondial pentru a putea concura cu rivalii mai puternici de la Procter&Gamble si Unilever. Achizitia reusita de Procter&Gamble luna trecuta a crescut presiunea asupra producatorilor mai mici pentru un loc pe raft, fortand o crestere a cheltuielilor cu publicitatea. Henkel a platit 2,5 mld. euro pentru a achizitiona Dial, care avea in portofoliu marci precum detergentul Purex sau sapunul Dial, lucru care a favorizat extinderea grupului in Statele Unite. Com pania germana a inregistrat o crestere de 12% a cifrei de afaceri la 10,59 de miliarde de euro.