Reteaua Profi pluseaza cu trei magazine in toamna
Autor:
Ionut Bonoiu
14.09.2005
Investitia medie pentru un magazin Profi se ridica la 800.000 de euro, suma care acopera terenul si amenajarile.
Profi este prima retea internationala de magazine de tip discounter (cu preturi reduse) aparuta pe piata romaneasca.
Profi s-a concentrat in mod deosebit asupra zonei de vest a tarii si si-a crescut an de an numarul de magazine, ajungand in prezent la pragul de 20 de magazine, situate in principal in zona de vest a tarii.
Grupul franco-belgian de comert Louis Delhaize este prezent pe piata romaneasca si cu o alta divizie a sa, hypermarketurile Cora. Primul magazin a fost deschis in toamna anului 2003 la Bucuresti, tot in Capitala urmand sa fie deschis si al doilea magazin, in toamna acestui an. Investitiile efectuate pana acum de Profi sunt estimate de oficiali la 20 mil. euro, in timp ce doar primul magazin Cora a implicat o investitie de 50 mil. euro.
Profi Rom Food, compania care opereaza magazine Profi, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 45 mil. euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul trecut. Cu doua magazine operationale, hypermarketurile Cora vor ajunge anul acesta la afaceri de 150 mil. euro, in crestere cu 50%. Cele doua retele - Cora si Profi, au o centrala de achizitii comuna, Provera Romania, dupa modelul folosit de grupul franco-belgian si in alte state.