Cazierul fiscal va fi obligatoriu la vanzarea actiunilor si a partilor sociale
Autor:
Claudia Medrega
24.08.2006
Aceste prevederi sunt incluse intr-un proiect de lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.
Prezentarea certificatului de cazier fiscal este in prezent obligatorie la infiintarea societatilor comerciale de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati, precum si la solicitarea inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora.
De asemenea, cazierul fiscal trebuie prezentat si la autorizarea exercitarii unei activitati independente de catre solicitanti, dar in acest caz transmiterea, in format electronic, a informatiilor din cazierul fiscal catre Oficiul National al Registrului Comertului nu va reveni Ministerului Finantelor, ci persoanelor fizice, asociatiilor familiale si companiilor.
O alta propunere de modificare a legislatiei actuale vizeaza organizarea si gestionarea cazierului fiscal si la nivelul administratiilor fiscale ale municipiilor resedinta de judet, precum si al celor ale sectoarelor municipiului Bucuresti, ca urmare a cresterii semnificative a numarului solicitarilor de eliberare a certificatului de cazier fiscal.
Directia generala de administrare a marilor contribuabili va trebui sa organizeze si sa gestioneze cazierul fiscal al tuturor contribuabililor care sunt in administrarea sa.
Termenul pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal in regim de urgenta ar putea fi redus de la cinci zile lucratoare la doua zile lucratoare, cu majorarea taxei de urgenta de la 20 lei la 100 lei.
In cazierul fiscal se tine evidenta contribuabililor, a persoanelor fizice si juridice, precum si evidenta asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice, care au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.