Irlandezii de CRH au vândut mai puţin ciment şi alte materiale de construcţii în 2023, din cauza scăderii investiţiilor în proiecte noi de locuinţe

Autor: Alina-Elena Vasiliu 26.03.2024

♦ În calculul acestor rezultate intră şi România, ţară în care CRH este prezentă majoritar prin subsidiara Romcim.

Creşterea de 4% a businessului din Europa al grupului irlandez CRH, activ în producţia de materiale de construcţii, a venit anul trecut din scumpirea produselor, în condiţiile în care volumele au scăzut comparativ cu anul precedent.

De pildă, la ciment, volumele vân­dute au fost cu 13% sub cele din 2022, în condiţiile unei scăderi a proiectelor rezidenţiale noi. La asfalt, volumele au scăzut cu 6%. „În ciuda unui bun ma­nagement, a iniţiativelor de economi­sire şi a costurilor mai mici cu materii­le prime şi transportul, EBITDA ajustat pentru segmentul Europe Building Solutions a scăzut cu 17% compa­rativ cu anul precedent, cauza princi­pală fiind încetinirea activităţii de construcţii rezidenţiale“, se arată în raportul CRH pentru anul trecut. În calculul acestor rezultate intră şi Ro­mânia, ţară în care CRH este prezen­tă majoritar prin subsidiara Romcim.

Pe plan local, Romcim deţine două fabrici de ciment - la Medgidia (judeţul Constanţa) şi Hoghiz (judeţul Braşov), o staţie de măcinare în Târgu-Jiu, două terminale de ciment, 18 staţii de betoane, nouă cariere, cinci balastiere şi un depozit de agregate, potrivit celor mai recente date.