Jean Dumitrescu, Aquila: Vom continua să creştem organic şi prin achiziţii. Companiile pot fi mai predispuse la discuţii de parteneriat sau de vânzare într-un mediu mai volatil

Autor: Alex Ciutacu 18.03.2024

Aquila Part Prod Com, companie de distribuţie şi logistică activă în FMCG, va continua să crească atât în mod organic, cât şi prin achiziţii, în contextul în care alte companii din piaţă sunt mai deschise la discuţii legate de o potenţială tranzacţie într-un mediu mai volatil, mai puţin predictibil, a explicat Jean Dumitrescu, director pentru Relaţia cu Investitorii al Aquila Part Prod Com, prezent la ZF Capital Market Summit, 3rd edition.

„Ne dorim o creştere accelerată, aşa cum am făcut şi până acum, pe două direcţii. Pe de o parte prin achiziţia de companii, pe de altă parte printr-o creştere organică care înseamnă diversificare de portofoliu de produse, avem aproxiamtiv 10.000 de prodsue în portofoliu şi continuăm diversificarea, cât şi prin noile companii care vin cu un portofoliu de produse complementare”.

Un mediu inflaţionist aduce o anumită lipsă de predictibilitate care a fost resimţită în economie şi în piaţă în ultimii doi ani, însă un astfel de mediu poate crea premise mai bune pentru posibile tranzacţii.

„O parte importantă a strategiei noastre este cea bazată pe achiziţii de companii. În mediul acesta ceva mai volatil, mai puţin predictibil, companiile pot fi ceva mai predispuse către discuţii de parteneriat sau de vânzare a business-ului, ceea ce evident pe noi ne bucură pentru că creşterea prin achiziţii poate să aducă rezultate accelerate. În ultimă instanţă, investitorii asta vor de la noi, vor creştere accelerată, vor randamente”.

În a doua parte a anului 2023, Aquila a anunţat achiziţia Romtec Europa, un producător de lichide şi aerosoli pentru întreţinerea autoturismelor.

„Am finalizat tranzacţia cu Romtec la sfârşitul lunii februarie. Am început să facem cu echipa Romtec un plan de intgrare, aceasta va fi preocuparea noastră principală în ceea ce priveşte Romtec în acest an, cu mai multe perspective. Vrem să ne uităm la posibile sinergii, integrări, dar ne uităm mai ales la posibilităţile de a creşte vânzările în mai multe sensuri”.

La începutul anului 2024, Aquila a anunţat achiziţia celor două companii care formează Parmafood, grup activ în piaţa de distribuţie FMCG.

„În ceea ce priveşte Parmafood, un jucător important din piaţa de FMCG, suntem în altă fază, aşteptăm aprobarea de la Consiliul Concurenţei şi de la Comisia de Investiţii Străine. Este o tranzacţie mai mare, cele două firme Parmafood au avut în 2022 vânzări de aproximativ 250 mil. lei şi un proit de 15 mil. lei, ceea ce înseamnă o anvergură uşor diferită”.

Ce a mai declarat în cadrul ZF Capital Market Summit, 3rd edition