Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB: Am depăşit perioada când consumatorii încercau să negocieze până se ajungea la blocaj sau până când banca ieşea din procedura amiabilă când întâlnea un consumator inflexibil
Numărul situaţiilor în care negocierile dintre consumatori şi bănci eşuează este din ce în ce mai mic, ceea ce înseamnă că s-a depăşit blocajul sau tendinţa de ieşire din procedura amiabilă de către bănci în momentul în care un consumator se dovedea a fi inflexibil, a transmis Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).
„Analizând cererile primite de CSALB şi rezultatele negocierilor, observăm o mai bună înţelegere din partea consumatorilor a situaţiei financiare cu care se confruntă. În plus, aceştia au dezvoltat o abordare mai pragmatică a ofertelor pe care le fac băncile în cadrul negocierilor. Vedem că oamenii au renunţat să mai aibă aşteptări nerealiste cu privire la rezultatul final al concilierii“, a explicat el.