Cum vrea Italia să devină centru al industriilor de vârf, inclusiv făcându-i ochi dulci Chinei, dar şi altor state asiatice
Italia are ambiţii crescânde în sectorul auto, al semiconductorilor, dar şi al inteligenţei artificiale. De asemenea, o companie italiană a câştigat recent un contract semnificativ pentru a studia posibilitatea construirii unui tren de mare viteză bazat pe levitaţie magnetică.
Guvernul italian poartă discuţii cu compania chineză Chery Auto ca parte a eforturilor de a atrage un alt constructor auto major pe plan local pe lângă Stellantis şi a creşte producţia naţională de autovehicule, scrie Reuters.
Dacă negocierile vor avea succes, Cery ar fi printre primii constructori auto chinezi care ar produce în Europa, intensificându-se astfel competiţia cu constructorii locali tradiţionali, în special pe segmentul maşinilor electrice.
Jochen Tueting, managing director la Chery Europe, a declarat că firma chineză se aşteaptă ca vânzările din Europa să fie suficient de mari pentru a susţine o unitate locală de asamblare.
Surse guvernamentale au declarat de asemenea pentru Reuters că Great Wall Motor se numără de asemenea printre constructorii auto chinezi care au fost în contact cu Roma şi au vizitat Italia.
BYD a purtat la rândul său discuţii cu Italia, dar a declarat că nu are planuri pentru o a doua unitate în Europa pe lângă cea construită în Ungaria.
În domeniul semiconductorilor, start-up-ul Silicon Box din Singapore va investi 3,2 miliarde de euro în Italia pentru a construi o unitate de producţie în nordul ţării, a anunţat ministrul italian al industriei Adolfo Urso, notează Bloomberg.
Anunţul a venit după ce guvernul italian nu a reuşit să convingă gigantul american Intel să investească pe plan local.
Tot în sectorul semiconductorilor, guvernul condus de Giorgia Meloni cere ca o parte mai însemnată din investiţiile realizate de producătorul STMicroelectronics să meargă către Italia, un ultim semn al tensiunilor din jurul legăturilor de business cu Franţa, scrie Bloomberg.
Italia, care deţine o participaţie în cadrul companiei, se opune unui nou mandat de trei ani pentru CEO-ul Jean-Marc Chery, considerând că investiţiile acesteia favorizează Franţa.
Cu o capitalizare de piaţă de peste 40 de miliarde de euro, producătorul de semiconductori franco-italian este una din puţinele companii europene de importanţă mondială în industria strategică a semiconductorilor.
Italia are ambiţii mari şi în altă industrie de vârf, cea a AI. Ţara vrea să înfiinţeze un fond de investiţii înzestrat iniţial cu 1 miliard de euro pentru promovarea proiectelor AI, a anunţat premierul Giorgia Meloni, conform Reuters.
Susţinut de CDP Venture Capital, o divizie a băncii de stat Cassa Depositi e Prestiti, fondu lar putea atrage încă 2 miliarde de euro de la sectorul privat.
Luna trecută, contractorul italian Webuild şi compania aerospaţială Leonardo au câştigat un contract de 4 milioane de euro pentru a studia fezabilitatea construirii unui tren de mare viteză bazat pe levitaţie magnetică, potrivit constructionbriefing.com.
Proiectul reprezintă un test preliminar pentru construirea de secţiuni ale unui linii maglev în Veneto.