Articolele la promoţie au ajuns în ultimele luni ale lui 2023 să contribuie cu 28% la totalul vânzărilor din hipermarketuri şi supermarketuri, un maxim al ultimilor cinci ani

Autor: Cristina Roşca 07.03.2024

Magazinele moderne care vând bunuri de larg consum, fie că e vorba de alimente, băuturi, pro­duse de îngrijire perso­nală sau a locuinţei, au apelat anul trecut mai mult decât oricând în ultimii ani la oferte, reduceri şi promoţii, în încercarea de a mai anima apetitul de consum al românilor, apetit care a fost lovit din plin de inflaţia record.

Astfel, articolele la promoţie au ajuns în ultimele luni ale lui 2023 să contribuie cu 28% la totalul vânzărilor din hipermarketuri şi supermarketuri, un maxim al ultimilor cinci ani, arată o analiză a companiei de cercetare RetailZoom. În acest studiu ce vizează doar comerţul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate mo­dernă şi cash&carry) au fost monitorizate următoarele tipuri de promoţii: produse cu reducere de preţ menţionată pe ambalaj, cantitate bonus în acelaşi ambalaj, pachete de articole (1Ă1), cadouri asociate bu­nurilor, reduceri de preţuri temporare şi promoţii virtuale (TPR – temporary price reductions). Au fost analizate aceste activităţi pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, cu excepţia ţigărilor.