Antreprenori locali. Mihai Neagu, Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad: Exportul este o oportunitate extraordinară de dezvoltare, dar prioritatea noastră este piaţa internă. Mizăm pe o creştere de două cifre

Autor: Mădălina Dediu Panaete 09.02.2024

Mihai Neagu, CEO, Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad, două dintre cele mai mari companii din sectorul apelor minerale natu­rale, spune că anul acesta grupul mizează pe un avans de două cifre la nivel de volume şi continuă planul de investiţii multianual, care include un buget de 40 milioane de euro pentru Perla Harghitei şi 10 millioane euro pentru Apemin Tuşnad.

„În ceea ce priveşte compania Apemin Tuşnad, parte din investiţia planificată a fost deja utilizată pentru dublarea capacităţii de depozitare, urmând implementarea unei noi linii de îmbuteliere. La Perla Harghitei, în primul trimestru al anului 2024 se finalizează implementarea unei noi linii de deferizare - o in­vestiţie de aproximativ şase milioane de euro“, a declarat Mihai Neagu. El s-a alătu­rat grupului august anul trecut, având o ex­pe­rienţă de peste 25 de ani în industria bunu­rilor de larg consum. Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad sunt două companii cu tra­di­ţie pe piaţa apelor minerale, fiind controla­te de Kurkó Gyárfás, conform datelor pu­blice. Perla Harghitei este cea mai mare companie dintre cele două, având în 2023 o cifră de afaceri de 130 de milioane de lei, în timp ce Apemin Tuşnad a avut circa 90 de milioane de lei, conform estimărilor compa­niei. Apemin Tuşnad are în portofoliu bran­durile Tuşnad, Artesia şi Izvorul Ascuns, în timp ce Perla Harghitei îmbuteliază brandu­rile Perla Harghitei, Tiva, Cristalina şi băutu­rile răcoritoare carbogazoase Allegria.