Interviu Nicolas Coudurier, CEO al companiei farma Biocodex, care are brandul Enterol: „Ţintim venituri de 10 mil. euro în 2024. Credem în România şi în capacitatea de a creşte şi a se dezvolta“

Autor: Georgiana Mihalache 08.02.2024

Biocodex, o companie famaceutică din Franţa, are o istorie de peste 70 de ani pe piaţă Fondatorul companiei este şi cel care a creat produsul Enterol, un medicament probiotic În 2023, compania a decis să intre pe piaţa românească cu o sucursală proprie Circa 10 mil. euro venituri aşteaptă Biocodex în România în 2024, din vânzările celor 17 produse pe care le are pe piaţa locală.

România a bifat câteva dintre cri­teriile importante pentru ca francezii de la Biocodex să de­cidă deschiderea pro­priei sucursale la Bucureşti: un cadru macroeconomic bun, forţă de muncă bine pregătită şi apropierea culturală de Franţa. Astfel, a apărut pe harta companiei farma­ce­u­tice cu istorie de peste şapte decenii o subsidiară şi pe piaţa locală, iar pla­nurile urmăresc creşterea. Pentru anul 2024, ţinta vizează 10 mil. euro veni­turi, iar în următorii cinci ani poten­ţialul este chiar de triplare, crede Nicolas Coudurier, CEO al Biocodex, care a acordat un interviu pentru ZF.

„La nivelul regiunii, dacă ne uitam la hartă şi la macroeconomie, Româ­nia era pe listă pentru a deschide subsidiară. Ţintim anul acesta venituri de 10 mil. euro. Credem în această ţară şi în capacitatea de a creşte şi a se dezvolta, prin produsele existente şi cele care vor urma“, a spus Nicolas Coudurier. El a adăugat şi momentul potrivit care a contribuit la deschi­derea pro­priei reprezentanţe locală, şi anume parteneriatul cu firma care aducea produsele în România care a ajuns la final. Circa 70% din veniturile de aproape 600 mil. euro la nivel glo­bal vin din pieţele din afara Franţei, iar restul de 30% este adus din piaţa fran­ceză. În plus, pe lângă fabrica din Franţa, Biocodex are şi un centru de cercetare unde sunt dezvoltate noi medicamente.