Carlos Tavares, şeful Stellantis, a avertizat producătorii de automobile care reduc prea repede preţurile vehiculelor electrice că riscă o "baie de sânge" în industrie

Autor: Ştefan Stan 20.01.2024

Carlos Tavares, şeful Stellantis, a avertizat producătorii de automobile care reduc prea repede preţurile vehiculelor electrice că riscă o "baie de sânge" în industrie, la câteva ore după ce Ford a anunţat că reduce producţia pick-up-ului său F-150 Lightning alimentat cu baterii din cauza vânzărilor mai slabe.

Ford a declarat vineri că doreşte să alinieze producţia vehiculului la cererea clienţilor, aşteptându-se la "o creştere continuă a vânzărilor globale de vehicule electrice în 2024, deşi mai puţin decât se anticipa".

F-150 este de ani de zile cel mai bine vândut autovehicul din SUA, iar lansarea modelului Lightning în 2022 a fost considerată un moment important în evoluţia vehiculelor electrice.

"Vedem un viitor luminos pentru vehiculele electrice pentru consumatorii specifici", a declarat directorul general al Ford, Jim Farley. Dar grupul "are capacităţi disponibile pentru a scala producţia de camioane F-150 cu motor pe benzină şi hibride în funcţie de cererea clienţilor".

Ford a redus planurile pentru o fabrică de baterii pentru vehicule electrice, în timp ce General Motors şi Tesla au pus în pauză unele dintre eforturile de extindere a vehiculelor electrice.

Grupul de închiriere Hertz, care a preluat Teslas în flota sa în 2021, a început să vândă 20.000 de EV-uri, adică o treime din flota sa electrică globală, pentru a cumpăra mai multe vehicule pe benzină, pe fondul cererii puternice pentru maşinile cu combustie internă.