Mega Image aproape a oprit expansiunea în România în 2023, anul în care compania-mamă Ahold Delhaize a anunţat că preia Profi

Autor: Cristina Roşca 19.01.2024

♦ În primele zece luni din anul trecut, retailerul a adăugat reţelei doar 13 magazine ♦ În anii de vârf, compania deschidea 90-100 de unităţi noi pe an.

Retailerul Mega Image, con­tro­lat de grupul blegiano-olandez Ahold Delhaize, a frânat puternic expan­siunea în România în 2023, anul în care compania-mamă a nego­ciat şi a anunţat că preia reţeaua de maga­zi­ne Profi, activă exclusiv pe plan local. Tran­zacţia de 1,3 mld. euro (Pre-IFRS) se află pe masa Consiliului Concurenţei. În contextul acestui deal, în primele zece luni din 2023, Mega Image a adăugat reţelei doar 13 ma­ga­zine, ajungând la 969 de unităţi.

Cifrele iau în calcul atât deschiderile, cât şi eventualele închideri, dat fiind că grupul nu anunţă separat câte unităţi a inaugurat şi la câte a tras obloanele. Pentru reţea, aceas­ta este de departe cea mai lentă expansiune de după 2011, deci de mai bine de un dece­niu. Spre comparaţie, în anii de glorie ai com­paniei, Mega Image deschidea 90-100 de supermarketuri şi magazine de proxi­mitate noi, fiind atunci campionul expansiu­nii re­tailului românesc. Astăzi, acele cifre sunt doar o amintire. Iar când vine vorba de ex­pan­siune, reţeaua Mega Image este depăşită sau egalată de mai multe alte reţele, lucru greu de imaginat în perioada 2014-2015.

Totuşi, strategia de a frâna ori chiar bloca expansiunea sau investiţiile nu este specifică Mega Image, în mod normal în perioadele marcate de negocieri şi tran­zacţii, părţile îşi concentrează atenţia pe deal-ul în cauză şi mai puţin pe dezvoltarea operaţiunilor existente.