Modelul de lucru al multinaţionalelor: cumpără fabrici româneşti şi apoi le îngroapă. Unilever închide fabrica Frufru din Bucureşti după mai multe încercări de eficientizare şi vânzare fără succes a businessului „la pachet“. Ce se întâmplă cu cei peste 100 de salariaţi?
♦ Unilever a anunţat recent că vinde, după cinci ani, brandurile româneşti Frufru şi Urban Monkey ♦ Cumpărătorul este Mihai Simiuc, fondatorul lor, cel care în 2019 le ceda gigantului anglo-american ♦ Antreprenorul nu cumpără însă şi fabrica sau reţeaua de magazine pe care tot el le-a dezvoltat ♦ În acest context, unitatea de producţie se închide ♦ Conform celor mai recente date, peste 100 de oameni lucrau pentru firma Good People, cea care administrează activitatea Frufru şi Urban Monkey.
Gigantul anglo-olandez Unilever închide fabrica de hrană sănătoasă din Bucureşti, cea unde se produceau alimentele Frufru şi sucurile presate la rece Urban Monkey. Aceasta este a doua fabrică a grupului care trage obloanele în România în ultimele luni, după ce, recent, Unilever a anunţat că renunţă şi la unitatea de producţie de la Ploieşti, unde se realiza detergentul Dero.
„În ceea ce priveşte fabrica (unitatea de producţie Frufru şi Urban Monkey - n.red.), toate spaţiile vor fi eliberate în acord cu specificul contractelor de închiriere. Procesul a început şi va dura câteva luni, potrivit cadrului legal“, au răspuns oficialii Unilever la solicitarea ZF.