Târgul de Crăciun din Craiova a făcut din oraş o destinaţie de city break pentru românii din toate colţurile ţării. Hotelier: „A crescut gradul mediu de ocupare în weekenduri“

Autor: Miruna Diaconu 24.12.2023

♦ Dacă în timpul verii este organizat un festival de muzică numit Intencity, care vrea să concureze cu nume consacrate precum Untold şi Electric Castle, iarna, târgul de Crăciun este principala atracţie a oraşului.

Craiova a devenit în luna decembrie a acestui an o destinaţie aflată pe lista multor călători din ţară. Târgul de Crăciun a făcut din Craiova o destinaţie de city break pentru turiştii din toate colţurile ţării, iar acest lucru s-a simţit atât în gradul mediu de ocupare al hotelului, cât şi în numărul mare de vizitatori ai târgului.

„Se vede o efervescenţă. Noi, în principiu, pentru seara de sâmbătă şi du­mi­nică nu aveam cine ştie ce rezer­vări pentru că e un hotel de business. Craiova este  destinaţie de business. De când e târgul, dacă înainte aveam un grad mediu de ocupare de 30% în aceste zile, acum suntem la 50%, chiar şi peste“, spune Radu Berceanu, fostul mi­nistru al transporturilor, care con­trolează hotelul de patru stele Ramada Plaza, cu o capacitate de 162 de camere.

El spune că există turişti străini care ajung la hotel, însă nu ştie dacă aceştia au venit la târgul de Crăciun, având în vedere că în Craiova mai vin străini în scopuri de business, acolo fiind fabrica Ford, cât şi alte fabrici precum ETI, unde se produc dulciuri, Softronic, fabrica de material rulant, şi altele.

Târgul de Crăciun a adus şi anul trecut un număr crescut de turişti, însă nu la fel de mulţi ca în acest an, spune Berceanu.