Carrefour preia ambalaje reciclabile în puncte de colectare din peste 430 de magazine, clientii putând să recupereze garantia fie sub formă de numerar, fie în aplicatia mobilă a retailerului

Autor: Roxana Rosu 04.12.2023

Reteaua de magazine Carrefour a adoptat Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) pentru reciclare eficientă, clientii putând să recupereze garantia fie sub formă de numerar, fie în aplicatia mobilă.

Clienţii pot recicla la punctele de colectare din magazinele Carrefour, ambalaje conforme SGR, cu logo RetuRO şi cod de bare special (în mod ideal, spălate, cu capac ataşat) din PET, aluminiu şi sticlă, cu volume cuprinse intre 0,1l si 3l inclusiv, pentru care îşi vor recupera garanţia de 0,50 lei în numerar la casele de marcat sau direct în Act for Good, programul de loialitate, disponibil în aplicaţia Carrefour.

„Suntem pionieri ai colectării selective a deşeurilor încă din 2019, când am lansat platforma Punem Preţ pe Plastic, sub care am dezvoltat proiecte naţionale precum Plata cu PET, campanii de colectare a uleiului şi a bateriilor uzate. Astăzi, continuăm să facem bine odată cu inaugurarea Sistemului de Garanţie-Returnare în toate magazinele Carrefour din ţară. Din punct de vedere operaţional, am dezvoltat o întreagă infrastructură de reciclare, de la echipamente, sisteme IT, pregătirea angajaţilor, pentru ca toţi clienţii noştri să beneficieze de o experienţă cât mai bună.”, a declarat Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România.

Criterii obligatorii în vederea validării garanţiei:

Carrefour va monta în magazine echipamente de colectare tip RVM (Reverse Vending Machines), cu susţinerea Green Pack şi Tomra.  

În magazinele care dispun de o suprafaţă mare alocată spaţiului de vânzare (hipermarketuri şi anumite supermarketuri), Carrefour a amenajat puncte de returnare SGR în spaţii dedicate din parcările magazinelor. În cazul celorlalte formate, echipamentele RVM se vor regăsi direct în interiorul magazinelor sau, după caz, în interiorul galeriilor comerciale, de asemenea, cât mai aproape de intrarea în magazin. Nu în ultimul rând, în cazul magazinelor din incinta mall-urilor şi acolo unde există spaţiu suficient în subteran, clienţii vor găsi RVM-urile instalate în imediata apropiere a culoarelor de acces către magazin.