Comerţul electronic dă semne de revenire: eMAG a vândut de Black Friday de 731 mil. lei, plus 14% faţă de anul anterior. Şi Banca Transilvania a anunţat cifre record: un număr de aproape 8 mil. de tranzacţii pe 10 noiembrie, o creştere de 28% faţă de 2022 şi dublu faţă de o zi obişnuită.

Autor: Adrian Seceleanu 13.11.2023

eMAG, liderul pieţei locale de retail online şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, a înregistrat vineri 10 noiembrie - în ziua evenimentului de de shopping Black Friday - vânzări de 731 mil. lei - cea mai mare cifră de la derularea campaniei pe plan local şi o creştere de 13,5% faţă de ediţia din anul anterior. Compania anunţase o ţintă de vânzări de 680 mil. lei.

„Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depăşit toate aşteptările“, a comentat Tudor Manea, CEO al eMAG. El a pus accent pe creşterea puternică a mai mulţi indicatori-cheie: o creştere cu 50.000 a numărului de clienţi care au făcut comenzi şi un plus de 26% a numărului de produse comandate, la 2,8 milioane. Este cel mai mare număr de clienţi şi cea mai mare creş­te­re a vânzărilor (87 mil. lei) de când a fost organizat evenimentul pe plan local, au subliniat reprezentanţii eMAG. „În online este în continuare mult loc de creş­tere“, a punctat Tudor Manea.

Creşterea peste aşteptări pare a indica o revenire a comerţului electronic, care a avut un an 2022 slab, după ce clienţii s-au reorientat spre magazinele clasice după ce în martie s-au ridicat toate restricţiile din pandemie.

Şi Banca Transilvania, cea mai mare bancă locală după active, a anunţat o zi de 10 noiembrie cu „recorduri istorice”. „BT a marcat un record istoric de Black Friday, în 10 noiembrie a.c., cu aproape 8 milioane de tranzacţii într-o singură zi, prin canalele BT - carduri, POS-uri, bancomate etc. Este vorba de o creştere cu 28% faţă de Black Friday 2022, respectiv dublu faţă de o zi standard din acest an.” Banca Transilvania susţine că este principalul procesator de plăţi din România datorită dimensiunii business-ului şi a volumului de operaţiuni derulat prin intermediul său, prin toate canalele.