Interviu ZF. Paul Cazacu, CEO al Uniqa Asigurări: Văd în continuare un trend pozitiv pe asigurări de sănătate. Acolo cred că există în continuare spaţiu de creştere. În zona asigurărilor pentru IMM-uri avem un ritm de creştere peste cel pe care îl vedem la nivelul pieţei

Autor: Mircea Nica 03.11.2023

♦ Pe zona asigurărilor de sănătate vedem o creştere şi la nivelul preţului şi la nivelul numărului de contracte, iar pe asigurări de locuinţe este acelaşi trend, de creştere a numărului de contracte ♦ Dacă ne uităm anul acesta avem o creştere de 18% pe Casco şi este datorată numărului de poliţe subscrise, pe fondul unei scăderi a primei medii semnificative, de 20% ♦ Vedem o creştere a numărului de poliţe pe un trend descrescător pe zona vânzărilor de maşini noi ♦ Vânzările de maşini noi au stagnat în ultima perioadă raportat cu anul trecut când s-au vândut foarte multe.

Piaţa asigurărilor de sănătate este în continuare pe un trend pozitiv, în ciuda unei încetiniri consistente a creşterii la nivelul întregii pieţe, iar spaţiu de creştere există în continuare, susţine Paul Cazacu, CEO al Uniqa Aisgurări.

„Văd în continuare un trend pozitiv pe asigurări de sănătate. Acolo cred că există în continuare spaţiu de creştere. Noi ca şi societate pariem pe ultimii doi ani şi avem un ritm de creştere peste cel pe care îl vedem la nivelul pieţei în zona asigurărilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii. Am crescut şi avem proiecte de informare la nivelul industriilor. Pe zona asigurărilor de sănătate, vedem o creştere şi la nivelul preţului şi la nivelul numărului de contrac­te, iar pe asigurări de locuinţe este acelaşi trend de creştere a numărului de contrac­te“, a spus Cazacu în cadrul unui interviu pentru ZF. În acelaşi timp, CEO-ul Uniqa Asigurări consideră că anul acesta a fost un an de dezvoltare mai degrabă de volum decât de preţ, ţinând cont că anul trecut a fost despre creşterea primei medii la RCA.

„Eu cred că serviciul pe care îl oferi clientului pe o poliţă Casco este mult mai aco­peritor decât una de RCA. Noi avem o poziţio­nare diferită faţă de ceilalţi jucători din piaţă în sensul în care ne uităm şi la profitabilitatea segmentului. Din punct de vedere strategic nu ne dorim să fim pe un segment doar pentru că vrem să creştem accelerat, nu credem în ideea de subvenţionare între produse, vrem să fim pe un segment dacă el promite şi o profitabilitate pentru societate şi o valoare clientului“, a mai explicat Paul Cazacu.