ZF Live. Mihai Bârsan, expert în marketing & antreprenor: Românii care câştigă cel mai bine nu recomandă România ca ţară în care să trăieşti, dar spun că duc o viaţă bună

Autor: Mădălina Dediu Panaete 27.10.2023

Mihai Bârsan şi agenţia de cercetare AHA Moments au realizat un studiu despre impactul populaţiei Pareto în trendurile de consum şi schimbarea de mentalitate.

Mihai Bârsan, expert în marketing & antreprenor, spune că în urma stu­diului pe care l-a realizat cu agenţia de cercetare de piaţă AHA Moments reiese faptul că majoritatea populaţiei bogate din România consideră că are o viaţă mai bună decât ce declară alţi europeni.

„Există o întrebare standard pentru asta şi chiar e folosită în foarte multe ţări. De asta am ţinut să o formulăm exact altfel şi întrebarea este aşa: să ne imaginăm o scară în care pe prima treaptă este cea mai proastă viaţă posibilă şi pe treapta 10 este cea mai bună viaţă posibilă pe care treaptă te situezi tu? Şi media în România este 6,6 media întregii populaţii, iar 7,2 este punctajul mediu acordat de populaţia Pareto. Dintre aceştia sunt 15% care au dat şi punctaje de 9 şi 10, deci foarte bine“, a spus Mihai Bârsan în cadrul emisiunii ZF Live. Studiul ia în calcul o populaţie de 2 milioane de români, adică cei care au un salariu peste me­die, de cele mai multe ori dublu faţă de medie, şi care au un impact asupra ce se cheltuie în România, asupra tren­durilor, dar şi asupra mentalităţii. Sunt excluşi însă oamenii foarte bogaţi, care nu au un impact semnificativ asupra ce consumă masa de oameni.