CreditAmanet investeşte peste un milion de euro în digitalizarea serviciilor. Compania a introdus semnătura electronică în toate unităţile proprii şi continuă cu dezvoltarea a două platforme digitale de tranzacţionare

Autor: Cristina Bellu 12.10.2023

Holdingul CreditAmanet, companie cu capital românesc specializată în servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet, schimb valutar şi comerţ cu bunuri mobile, şi-a bugetat investiţii de peste un milion de euro în digitalizarea businessului, aspect devenit prioritar în strategia de dezvoltare.  

Până acum, investiţiile companiei s-au îndreptat în direcţia implementării unui sistem integrat de management electronic al documentelor, un sistem ERP şi în dezvoltarea segmentului de e-commerce. Semnătura electronică a fost introdusă în toate agenţiile teritoriale CreditAmanet, iar proiectele va continuă cu dezvoltarea a două platforme digitale de tranzacţionare, spun reprezentanţii companiei.

„Transformarea digitală a companiei este esenţială din perspectiva de creştere a holdingului CreditAmanet, pentru că susţine capitalizarea avantajelor competitive, influenţează pozitiv interacţiunea cu clienţii şi are impact benefic asupra comunităţii şi mediului. (...) Dezvoltarea durabilă a unei companii nu se poate face astăzi altfel decât prin politici de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) adaptate realităţilor pe care le trăim. Integrarea tehnologiilor performante în business-uri are efecte atât în mediul de afaceri, cât şi în cel social. Din acest motiv, investim peste 1 milion de euro în digitalizare şi nu ne vom opri aici”, spune CEO-ul companiei, Cosmin Popovici.

Executivul consideră că investiţia în digitalizare înseamnă o mai mare apropiere de clienţi şi de necesităţile lor, iar disponibilitatea serviciilor companiei pe mai multe canale, fizic şi online, creşte calitatea interacţiunii cu clienţii, experienţa de shopping a acestora este mai confortabilă şi se realizează şi o economie de timp.

CreditAmanet a înregistrat în primul semestru din 2023 rezultate financiare consolidate cu peste 25% mai mari decât în anul precedent. Cifra de afaceri a holdingului cu 3 linii de business (amanet, schimb valutar şi comerţ cu bunuri mobile) a ajuns astfel la 42,31 milioane de lei în primul semestru din 2023, o creştere de 26,22% faţă de 33,52 milioane de lei în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Profitul companiei pentru prima jumătate a anului curent a atins valoarea de 4,44 milioane de lei, o apreciere procentuală de 24,11 comparativ cu 3,58 milioane de lei în primul semestru al anului trecut.

Totodată, compania şi-a consolidat reţeaua naţională de agenţii şi a deschis un nou punct operaţional la Sibiu. Acesta marchează implementarea unui nou concept de amenajare, care are în centru atât facilitarea interacţiunii clienţilor cu produsele şi serviciile CreditAmanet, cât şi o experienţă premium de shopping.

Dezvoltarea accelerată a companiei şi creşterea cu 15% a personalului raportat la anul anterior au condus la necesitatea relocării sediului principal. În luna iunie, CreditAmanet şi-a inaugurat birourile „verzi” din cea mai înaltă clădire din România, SkyTower, iar investiţia în acest proiect s-a apropiat de 500.000 euro.

Intensificarea prezenţei online şi crearea de noi facilităţi pentru clienţi constituie unul dintre obiectivele CreditAmanet pentru următorul exerciţiu financiar. Pentru cel de-al doilea semestru din 2023, compania românească îşi propune să menţină acelaşi ritm de creştere de 25% pe toate liniile de business, atât în ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul.