Festivalul Untold a adus un nou record de participanţi, dar mai atenţi la cheltuieli. „Ediţia de anul acesta ne-a confirmat că 2023 este un an de criză. Oamenii nu mai consumă la fel de mult“. În Cluj-Napoca, după festival, au rămas circa 70 mil. euro
♦ În Cluj-Napoca, după festival, au rămas circa 70 mil. euro, bani care au mers către cazări şi orice alte activităţi pe care turiştii le-au făcut – de la restaurante sau cafenele, până la muzee, shopping sau transport ♦ În total, la Untold au fost prezente circa 70 de rulote cu mâncare de la diverse branduri ♦ La festival, un cocktail costa 33 de lei, o bere 18 lei, o apă 12 lei, iar o porţie de mâncare, fără garnitură, ajungea la aproximativ 50-60 de lei.
Anul acesta, Untold, cel mai mare festival de muzică electronică şi pop din România, dar şi unul dintre cele mai importante festivaluri de acest fel la nivel internaţional, a adus un nou record al numărului de participanţi. Circa 420.000 de oameni din România, dar şi din străinătate au petrecut la Cluj-Napoca între 3 şi 6 august.
Însă criza nu a trecut neobservată pentru mulţi dintre ei. Creşterile de preţuri i-au făcut pe participanţii la festivalul din inima Transilvaniei să fie mai atenţi la cheltuieli, iar mulţi au ales să consume mai puţin, aşa că s-au mulţumit doar cu felul principal, renunţând la cartofi sau altă garnitură.
„Untold 2023 a fost un an al recordurilor din perspectiva numărului de participanţi. S-a simţit acest lucru încă de joi, din prima zi de festival – erau vizibil mult mai mulţi oameni decât în zilele de sâmbătă din alte ediţii de Untold. Însă ediţia de anul acesta ne-a confirmat că 2023 este un an de criză. Oamenii nu mai consumă la fel de mult ca în ediţiile precedente. Spre exemplu, acum cumpără doar felul principal, fără garnitură sau cumpără doar o singură porţie de cartofi şi o împart“, a spus Andrei Cerbu, fondatorul brandului de mâncare mexicană Buntare.