Teodor Şerban, Auchan România: Ne concentrăm atenţia pe operaţiunile logistice care pot susţine dezvoltarea e-commerce-ului

Autor: Cristina Roşca 08.08.2023

♦ Auchan România are în portofoliu peste 400 de magazine, respectiv 33 de hipermarketuri, şase supermarketuri şi 370 de magazine de ultraproximitate MyAuchan ♦ Acestora li se adaugă magazinul online auchan.ro ♦ Compania nu a comunicat niciodată ponderea online-ului în total vânzări.

Auchan România, unul dintre cei mai importanţi actori din comerţul alimentar local, ce deţine două depozite - în Ştefăneştii de Jos, lângă Bucureşti şi în Călan, judeţul Hunedoara, pariază în următoarea perioadă pe livrarea la domiciliu şi pe operaţiunile logistice care pot susţine dezvoltarea e-commerce-ului.

„Ne concentrăm atenţia pe last mile (ultima milă reprezintă etapa finală din procesul de livrare, de la centrul de distribuţie la reşedinţa cli­entului – n.red.), pe livrarea la domi­ciliu şi pe operaţiunile logistice nece­sa­re pentru a susţine dezvoltarea e-commerce-ului. De asemenea, ne axăm pe optimizarea activităţilor lo­gis­tice pentru magazinele noastre, prin revizuirea proceselor operaţio­nale şi digitalizarea lor“, spune Teodor Şerban, director eficienţă şi proiecte în cadrul Auchan.

Retailerul are în portofoliu peste 400 de magazine fizice, respectiv 33 de hipermarketuri, şase supermar­ke­turi şi 370 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, dintre care peste 360 în staţiile Petrom. Acestora li se adaugă magazinul online auchan.ro, despre care oficialii retai­lerului au spus în mai multe rânduri că reprezintă un pariu important.

Totuşi, compania nu a comunicat niciodată ponderea acestuia în total vân­zări, aceeaşi fiind însă situaţia pes­te tot în comerţul alimentar. La ni­vel de piaţă, datele arată că, în Ro­mâ­nia, comerţul online are o cotă mică, de doar 1-2%. Deşi se vorbeşte de o creştere în perioada următoare, acest avans este anticipat deja de mai bine de un deceniu, cel mai impor­tant motor al canalului fiind pandemia.