ZF Live. Alin Burcea, proprietar, Paralela 45: Anul acesta, Turcia se duce în jos pentru că este o destinaţie din ce în ce mai scumpă, în timp ce Egiptul rămâne constant, iar Tunisia vine puternic din urmă

Autor: Alexandra Matei 13.08.2023

♦ Anul viitor, Paralela 45 îşi propune să lanseze noi destinaţii, cum ar fi Faro din Portugalia şi Insula Gran Canaria din Spania.

Alin Burcea, CEO şi fondator al agenţiei de turism Paralela 45, unul dintre cei mai mari jucători de pe plan local, spune că anul acesta Turcia nu mai este destinaţia din to­pul românilor atunci când vine vorba despre vacanţe, întrucât preţurile au crescut foarte mult.

Astfel, cei mai mulţi aleg Egipt, o destinaţie care a rămas constantă, Tunisia, care vine puternic din urmă, dar şi Grecia.

„În Turcia, anul acesta ne propu­sesem să avem 20.000 de oameni, dar nu ştiu dacă ajungem la 15.000 pen­tru că Turcia nu mai e locaţia luxoasă şi ieftină, este doar luxoasă. Hotelu­rile foarte bune s-au scumpit foarte mult, au ajuns la 6.000-7.000 de euro per sejur de o săptămână pentru două persoane, adică aproape cât o maşină. În Grecia, un hotel de cinci stele, cu all inclusive, e la jumătate de preţ faţă de un hotel de cinci stele din Turcia. În esenţă, Turcia se duce în jos pentru că este o destinaţie din ce în ce mai scumpă, Egiptul rămâne con­stant, iar Tunisia vine puternic din urmă“, a spus Alin Burcea, proprie­tarul agenţiei de turism Paralela 45.

Volumul de vânzări al agenţiei de turism a fost de aproximativ 60 mil. euro anul trecut, faţă de 35 mil. euro în 2021.