Mariana Ioniţă, Ministerul Transporturilor: „Pentru succesul parteneriatelor publice private ne-a lipsit o legislaţie coerentă, continuitate politică şi capacitate administrativă”. Ce spune despre autostrada Comarnic-Braşov
Pentru succesul parteneriatelor publice private a lipsit o legislaţie coerentă, continuitate politică şi capacitate administrativă, este de părere Mariana Ioniţă, secretar general în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Afirmaţiile sale au fost făcute la Summitul Ţuca Zbârcea & Asociaţii/IFC „Viziune şi strategie pentru atragerea de investiţii private în infrastructura din România”.
„Ne-a lipsit o continuitate politică care să ne asigure o strategie predictibilă. În al doilea rând o legislaţie coerentă şi în al treilea rând capacitatea administrativă. Şi acum mai putem lucra la aceste lucruri”, a spus ea.
Ce a mai spus Mariana Ioniţă:
Avem nevoie de bani şi trebuie să vedem cum îi atragem. Avem un portofoliu imens aflat în execuţie.
Legat de Comarnc-Braşov, eu am îndrăznit să ascult sfatul Băncii Mondiale, să asigurăm maturitatea unei documentaţii. Studiul de fezabilitate făcut înainte de aderarea la UE nu mai este de actualitate şi avem nevoie de o documentaţie serioasă.
Ca atare, ne-am alocat o perioadă destul de mare şi descurajantă, de cinci ani. Mâine avem o analiză de proiect pentru a stabili varianta cea mai bună pe care să ne implementăm următorii paşi, respectiv să trecem la studiul geotehnic.
României mai lipseşte şi o istorie în investiţii în PPP. Că să ieşi în piaţă cu un proiect de asemenea anvergură, orice investitor se uită şi la ce istoric ai.
Banca Mondială a tot spus să începem cu ceva mai mic la început, ca să creăm o istorie, să devenim mai atractivi. Vrem să atragem administraţia publică locală.
Mai sunt disfuncţionalităţi în legislaţie, pe care le corectăm.