Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: În 2022 businessul a urcat la peste 100 mil. euro, dar în 2023 piaţa locală se confruntă cu un declin al consumului

Autor: Bogdan Alecu 11.05.2023

Cel mai rău scenariu pentru 2023 în opinia şefului FrieslandCampina România implică menţinerea nivelului actual al pieţei lactatelor pe întreg parcursul anului Scăderea puterii de cumpărare a clienţilor, din cauza inflaţiei, a dus la reducerea vânzărilor, atât ca valoare cât şi ca volum în primele luni din acest an.

Brandul Napolact, din portofoliul olandezilor de la FrieslandCampina, reprezintă prioritatea numărul unu, în opinia lui Ferenc Szecskó, CEO al FrieslandCampina România, iar producţia sub marcă privată a unor retaileri se realizează conform contractelor semnate, compania neavând intenţia de a renunţa la private label.

„Se observă un trend în ceea ce priveşte un downtrading în această perioadă, dar noi rămânem concentraţi pe brandul nostru.  Când vine vorba de participare şi colaborare pentru o marcă privată, aceasta va rămâne o colaborare tactică. Strategia noastră este una construită în jurul unui brand. Strategia unor parteneri de-ai noştri este concentrată pe private label. Procentul nu reprezintă o parte majoră din business“, a explicat Ferenc Szecskó, CEO al FrieslandCampina România, în cadrul unui interviu acordat după inaugurarea oficială a unui nou depozit pentru FrieslandCampina la Târgu-Mureş, în proiectul Mureş City Logistics dezvoltat de Global Vision şi Globalworth.