Tiberiu Dobre, Samsung România: Valoarea vânzărilor locale de smartphone-uri a crescut cu 20% anul trecut, aşa cum ne aşteptam. Modelele premium, peste 600 euro, sunt tot mai căutate, iar tendinţa se menţine şi anul acesta

Autor: Ioana Nita 24.04.2023

♦ Gigantul sud-coreean şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţa locală de telefoane mobile şi în 2022 cu o cotă de piaţă de 53% în volum.

Primele luni ale acestui an au debutat cu creşteri ale vânzărilor de smartphone-uri premium în România, cu preţuri de peste 600 euro, menţinându-se astfel tendinţa înregistrată şi în 2022, când segmentul premium a fost motorul de creştere al pieţei locale de telefoane inteligente, care a crescut cu 20% în valoare comparativ cu 2021. Astfel, piaţa de smartphone-uri din România a ajuns la 1,3 mld. euro anul trecut şi s-a menţinut relativ constantă în ceea ce priveşte numărul de unităţi care s-a situat între 3,5 – 4 milioane. Românii îşi îndreaptă mai mult atenţia către modele mai scumpe şi în vederea unei utilizări pe o perioadă mai lungă pe timp, analizând astfel şi mai mult caracteristicile tehnice ale telefoanelor.

„Vânzările de smartphone sunt din nou în creştere, comparativ cu anul trecut, şi mai ales în segmentul premium. Tendinţa de anul trecut se continuă la fel de susţinut, segmentul premium reprezentând jumătate din valoarea totală a pieţei de profil. În acelaşi timp, ştim că oamenii continuă să fie atenţi la bugetul pe care îl alocă pentru achiziţia unui telefon mobil şi au grijă să analizeze foarte bine raportul calitate-preţ. Totuşi un lucru important, se gândesc tot mai mult şi la durabilitate şi la prelungirea perioadei de folosire. De aceea, şi venim cu lucruri care să le răspundă nevoilor, dispozitivele sunt mult mai performante, bateria este mult mai rezistentă în timp, iar actualizările software pot fi făcute mai mulţi ani la rând“, a declarat pentru ZF Tiberiu Dobre, head of MX Division, Samsung Electronics Romania & Bulgaria. Gigantul sud-coreean şi-a menţinut şi anul trecut poziţia de lider pe piaţa locală de telefoane mobile cu o cotă de 53% ca număr de unităţi, şi aproximativ 45% în valoare.