Uleiul din Ucraina ia faţa brandurilor produse în România. În reţele precum Lidl şi Kaufland, unele mărci româneşti au preţuri duble faţă de brandurile din Ucraina

Autor: Florentina Niţu 20.04.2023

♦ România nu are probleme în ceea ce priveşte satisfacerea consumului intern, doarece este cel mai mare producător de floarea-soarelui din Uniunea Europeană şi cel mai exportat produs alimentar este uleiul de floarea-soarelui

CU GUST este un brand de ulei de floarea-soarelui produs în Ucraina, care şi-a găsit loc de curând pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor din România.

În reţeaua de comerţ modern Kaufland, într-un magazin de pe Mihai Bravu, o sticlă de ulei, ambalat la 5 litri, costă 38,99 lei. Preţul per litru e 7,8 lei, iar acum, are o reducere de 17%. În reţeaua Lidl, o sticlă de ulei de 1 litru, costa înainte de sărbători între 8 şi 9 lei.

Preţul uleiului de floarea-soarelui CU GUST, fabricat în Ucraiana, este cu 40% mai mic în magazinul Kaufland decât brandul Unisol (10,89 lei/litru), produs de americanii de la Bunge, liderul pieţei de ulei din România, cu 60% mai ieftin decât marca proprie (12,99 lei/litru), iar brandul Spornic (17,49 lei/litru), ulei pentru prăjit, produs de compania cu capital românesc Prutul costă dublu faţă de uleiul ucrainean.