ZF eCommerce Summit 2023. Florin Toma, e-commerce manager, DHL: A crescut apetitul jucătorilor din online pentru extinderea peste graniţele din România

Autori: Alexandra Cepăreanu , Ramona Cornea 13.04.2023

♦ „Foarte multe magazine online erau înfiinţate doar pentru a vinde în România, fără a ţinti audienţe mult mai mari decât cele din România, adică Europa şi întreaga lume într-un plan secund. Aici a fost problema până acum în România.“

În urma provocărilor apărute în ultimii ani, care au dus la o creştere accelerată a comerţului digital, companiile online româneşti încep să aibă planuri de extindere a activităţii peste graniţele României, a spus Florin Toma, e-commerce manager în cadrul companiei de curierat DHL, adăugând că diaspora românească numără între 7 şi 8 mil. de români în ţările mature din Europa însă în prezent reprezintă o piaţă neacoperită.

„Avem un nivel ridicat al comenzilor de la clienţii magazinelor din România care vor să se extindă peste graniţele ţării. Dacă până acum câţiva ani aceste magazine erau foarte concentrate la nivel local, naţional, în prezent vedem un apetit din ce în ce mai mare din partea acestora pentru zona de crossboarder. Diaspora românească numără între 7-8 mil. de români în ţările mature din Europa. Ei ar cumpăra de pe plan local, dar foarte puţine magazine online le oferă această posibilitate“, a spus Florin Toma în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2023.

De asemenea, dacă la nivel naţional jucătorii din online împart o piaţă ce numără circa 6 – 7 milioane de clienţi activi, la nivel European au deschidere la aproximativ 500 de milioane de consumatori.