Producţia de maşini închide pe plus primul trimestru, dar în martie se simte deja lipsa celui de-al doilea model la Craiova. Ford EcoSport a ieşit din producţie la final de 2022 la Craiova. Din T3 2023 va intra în producţie noul Transit Courier. Uzina Dacia continuă să crească producţia datorită lui Jogger

Autor: Bogdan Alecu 14.04.2023

Producţia de maşini pe piaţa locală a urcat cu aproape 5% în primul trimestru, la 142.756 de unităţi faţă de perioada similară din 2022, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

La nivelul lunii martie producţia însă a încetinit puţin, scăzând cu aproape trei procente la 55.428 de unităţi. Dintre acestea, 35.610 au fost asamblate la Dacia, în creştere cu 2% faţă de martie 2022 şi 19.818 la Ford Otosan Craiova, în scădere cu 11% faţă de perioada similară de anul trecut. Dacă la Dacia portofoliul a crescut datorită noului Jogger, la uzina de la Craiova la final de 2022 a fost oprită producţia lui EcoSport. Chiar şi aşa, EcoSport a avut mai bine de cinci ani de producţie în România, cu un an mai mult decât media unui ciclu de viaţă din industria auto.