Teodor Şerban, Auchan Retail România: Am testat două dark store-uri în Bucureşti şi provincie. Vom crea un plan de investiţii pe zona aceasta

Autor: Alex Ciutacu 10.04.2023

Retailerul Auchan a început anul trecut să testeze conceptul de „dark store” în două locaţii din Bucureşti şi din ţară, iar compania este mulţumită de rezultate şi pregăteşte un plan de investiţii în această direcţie.

„Am deschis anul trecut două dark store-uri, două mini-depozite, cu o gamă de 2-3.000 de articole plasate în mijlocul oraşelor, în care astăzi facem teste, dar rezultatele ne arată că este o direcţie bună de a dezvolta operaţiunile logistice pentru activitatea de online şi cu siguranţă vom crea un plan de investiţii în zona aceasta”, a declarat Teodor Şerban, director Eficienţă şi Proiecte, Auchan Retail România, în cadrul Conferinţei ZF Logistică, Transporturi & Automotive 2023.

Conceptul de dark store nu se traduce ca un magazin, ci mai degrabă ca un depozit care cuprinde o parte din oferta retailerului, disponibilă doar online. Acesta a prins avânt odată cu creşterea pieţei de comenzi şi livrări la domiciliu, iar în România mai poate fi observată în HoReCa, unde au apărut mai multe aşa-numite „dark kitchen” sau „cloud kitchen”.  

O altă direcţie de investiţii în logistică pe care retailerul s-a concentrat anul trecut s-a concretizat prin al doilea mare campus Auchan, situat în Hunedoara.

„Pe partea de logistică anul trecut am deschis al doilea mare campus, în partea de centru a ţării, mai exact în Călan, judeţul Hunedoara, un campus de 20.000 mp în care aducem toate operaţiunile de ambient, temperatură controlată, produse proaspete şi congelate, iar din acest campus reuşim să deservim toate formatele noastre de magazine, atât hypermarketurile, supermarketurile, cât şi magazinele MyAuchan Petrom”.

Tot în 2022, compania a derulat şi un proiect de mecanizare, prin care vrea să optimizeze operaţiunile pe care le desfăşoară la centrul logistic din Ştefăneştii de Jos.

„Ne-am propus ca anul acesta în iulie să avem prima mecanizare care să funcţioneze în depozitul de acolo, cu o capacitate de peste 10.000 de colete pe oră, lucru care ne va permite pe de o parte să optimizăm costurile, iar pe de altă parte să obţinem un nivel mai bun de serviciu pentru clienţi şi pentru magazinele noastre. Şi trebuie să continuăm să investim în această direcţie pentru că doar aşa reuşim să rămânem competitivi pe piaţă, nu văd altfel cum”.

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului: