Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet: Un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani, câştigă şi 2.000 de euro net lunar la noi, dar tinerii preferă IT-ul, meseriile din domeniul feroviar nu sunt atractive pentru ei
Autor:
Mirabela Tiron
10.04.2023
♦ GFR, cea mai mare companie din grupul Grampet, este cel mai mare transportator privat de mărfuri de pe calea ferată.
Găsirea forţei de muncă în domeniul feroviar este o provocare, meseriile din acest domeniu nu mai sunt atractive pentru tineri, care preferă joburi în alte industrii, deşi un mecanic de locomotivă poate ajunge şi la un salariu de 2.000 de euro net pe lună la un operator privat.
„Nu avem forţă de muncă în domeniul feroviar. Meseriile din transportul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet în cadrul conferinţei ZF/Liberty.