Vânzările de bere la PET coboară pentru prima dată sub 40% din consum după mai bine de 15 ani

Autor: Mădălina Dediu Panaete 07.04.2023

Între 2011 şi 2017, vânzările de bere la PET reprezentau peste 50% din consum. Consumul de bere a scăzut în 2022, dar se menţine tendinţa de premiumizare.

Ponderea PET-ului în totalul vânzărilor de bere a ajuns anul trecut la 38,7%, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu şi jumătate, arată datele de la Asociaţia Berarii României, care reuneşte principalii producători de bere şi materii prime din sectorul berii. Scăderea ponderii PET-ului vine în contextul în care per total consumul de bere a scăzut în 2022, dar ambalajele mai scumpe (având în vedere preţul per litru plătit), aşa cum este sticla, au câştigat teren.

PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu aproape trei puncte procentuale. Sticla a ajuns la 33,3%, doza la 24,8%, iar butoiul la 3,2% din piaţă, conform sursei citate.

Vedetele incontestabile ale anului 2022 au fost sticla şi butoiul, cu ponderi în creştere de aproape 3 puncte procentuale faţă de anul anterior.