Metro ridică ştacheta: vrea 2.500 de magazine LaDoiPaşi până la final de 2024, după ce franciza a atins pragul de 2.000 de unităţi în România. „Afacerile independente continuă să aibă un rol important în societate şi ele trebuie încurajate.“

Autor: Cristina Roşca 05.04.2023

Reţeaua de magazine de proxi­mitate LaDoiPaşi, franciză dezvol­tată de Metro România, a ajuns la 2.000 de magazine pe plan local după ce au fost inaugurate circa 100 de unităţi în acest an.

Franciza LaDoiPaşi a fost lansată pe plan local acum mai bine de un deceniu, însă expansiunea accelerată a avut loc în ultimii ani. Spre exemplu, în 2022 au avut loc aproxi­mativ 360 de inaugurări. „Afacerile independente conti­nuă să aibă un rol important în societate şi ele trebuie încurajate, atât pentru rolul lor în economie, cât şi pentru beneficiile pe care le aduc în comunităţi. Deschi­derea magazinului LaDoiPaşi 2.000 reprezintă o piatră de hotar“, afirmă Adrian Ariciu, CEO al Metro România.

LaDoiPaşi este prima reţea de magazine care ajunge la acest prag, de 2.000 de magazine. Spre compa­raţie, al doilea cel mai extins comer­ciant din România este Profi, cu peste 1.600 de unităţi moderne. Acum circa doi ani cele două lanţuri se băteau cot la cot pentru prima poziţie, dar între timp LaDoiPaşi a mizat pe o extin­dere mai agresivă, în timp ce Profi a pariat pe remodelări mai multe şi pe doar 100 de deschideri în 2022. În paralel cu reţeaua proprie, ce numără 30 de magazine de tip cash & carry, în 2012, comerciantul Metro a lansat franciza LaDoiPaşi, ca o soluţie la hemoragia din comerţul tradiţional care pierdea şi încă pierde câteva mii de jucători pe an. Metro nu deţine magazinele LaDoiPaşi, francizaţii sunt proprietari.