Craiova se pregăteşte în 2023 de cea mai importantă inaugurare de mall din ultimii şapte ani. Dezvoltatorii pregătesc 260.000 mp de retail nou la nivel naţional

Autor: Bogdan Alecu 22.04.2023

Anul 2022 a fost marcat de puţine livrări de noi proiecte mo­derne de retail, completând suprafaţa totală existentă cu doar 77.000 de me­tri pătraţi, ceea ce reprezintă aproxi­mativ jumătate din livrările estimate iniţial şi o scădere substanţială com­pa­rativ cu cei 102.000 de metri pătraţi înregistraţi în 2021, arată raportul anual publicat de Colliers.

„Perspectivele pe termen scurt pentru piaţa de retail depind de gra­dul în care creşterea vânzărilor esti­mată pentru 2023 va compensa creş­terea inflaţiei şi a costurilor mai mari cu serviciile de administrare a pro­prietăţilor. Faptul că cea mai mare parte a proiectelor care urmează să fie realizate în următorii ani sunt parcuri de retail, un tip de proiecte care oferă o flexibilitate mai mare în procesul de dezvoltare, asigură un grad mai mare de încredere că aceste proiecte se vor realiza în pofida creşterii costurilor de construcţie. Par­curile de retail anunţate rămân în mare parte concentrate în oraşele medii şi mici, chiar oraşe cu o popu­laţie mai mică de 50.000 de locuitori, dar cu o economie activă şi fără pro­iecte moderne de retail. În ceea ce priveşte centrele comerciale de mari dimensiuni, NEPI Rockcastle va livra spre sfârşitul anului Prome­nada Mall Craiova, cu aproape 64.000 de metri pătraţi, acesta fiind cel mai mare proiect livrat în Ro­mânia de la deschiderea ParkLake Bucureşti, din 2016“, adaugă Liana Dumitru, direc­tor retail agency la Colliers.