Franke România a închis anul 2022 cu afaceri de aproape 13 mil. euro, uşor sub nivelul din 2021. Producătorul de echipamente încorporabile pentru bucătărie vinde anual 150.000 de produse în România, dintre care 100.000 sunt chiuvete
Franke România, filiala locală a grupului elveţian cu acelaşi nume, a închis anul trecut cu afaceri de 12,9 mil. euro, conform oficialilor companiei. Businessul este cu circa 5% mai mic decât cel obţinut în 2021, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate şi a celor publice. Mai mult, cifra de afaceri obţinută este cu circa 15% sub nivelul bugetat, de 73,2 mil. lei (14,9 mil. euro).
Reprezentanţii Franke spun că piaţa este volatilă, marcată fiind cel mai recent - în 2022 - de situaţia geopolitică şi geoeconomică „mai mult decât provocatoare“. Ei fac referire la războiul ruso-ucrainean şi la implicaţiile pe care acest conflict militar le-a generat. Economiştii spun că, parţial, inflaţia record care a afectat economia globală anul trecut are drept cauză acest război.