Moda, vedeta retailului românesc în 2022: Vânzările de haine şi pantofi au crescut în unele luni cu 20-30%, după doi ani în care oamenii au stat acasă şi s-au înnoit mai rar

Autor: Cristina Roşca 18.12.2022

♦ Cumulat, la nivelul primelor zece luni din an, vânzările de haine, pantofi şi accesorii au crescut cu 11,7%, de aproape trei ori mai repede decât consumul privat în ansamblul său, care a postat un plus de 4,5% ♦ Apetitul pentru modă a revenit pe trend ascendent încă din 2021, când s-au mai relaxat restricţiile, însă în continuare vânzările au fost sub pragul de dinainte de pandemie ♦ În 2022 însă, retailerii vorbesc despre rezultate mai bune ca în 2019.

Moda a fost în 2022, în an­samblul său, vedeta co­merţului românesc, evo­lu­ţia acestui segment in­dicând faptul că după ridicarea tuturor restricţii­lor oamenii şi-au reluat obi­ceiurile de consum şi au în­ceput din nou să iasă în oraş şi să îşi cum­pere haine şi pantofi. Nici măcar inflaţia galopantă nu i-au ţinut pe români departe de malluri şi de magazinele preferate.

De altfel, consumatorii locali sunt cu­noscuţi pentru apetitul lor pentru modă, fapt dovedit şi de numărul mare de bran­duri internaţionale prezente local. În total, sunt câteva sute de nume, iar an de an mai apar şi altele noi.

În acest context, începând cu fe­bruarie 2022 şi până în octom­brie (cele mai recente date), vânzările de haine, pantofi sau accesorii au fost pe plus lună de lună. Spre exem­plu, vânzările retailerilor de modă au crescut cu 22,1% în octombrie faţă de aceeaşi lună din 2021. Spre compara­ţie, per total, vânzări­le din retail au crescut cu doar 4,5% în aceeaşi perioadă, este vor­ba de vânzările de alimente, electro-IT, fashion, carburanţi, cosmetice sau medica­mente. Astfel, în octombrie, moda a fost, din nou, segmentul din retail pentru care a existat cel mai mult apetit de consum.