Familia Tomescu din judeţul Braşov a dezvoltat 3 locaţii sub umbrela Băcănia lui Tomiţă şi pregăteşte francizarea afacerii

Autor: Florentina Niţu 13.12.2022

♦ „În 2023 atingem borna primului milion de euro“.

Alina şi Ionuţ Tomescu, o familie de corporatişti din judeţul Braşov, care a pornit afacerea Băcănia lui Tomiţă în 2017,  speră să ajungă la primul milion de euro în 2023, după ce s-a extins cu încă trei lo­caţii.

„În 2023 ar trebui să atingă (Bă­cănia lui To­miţă - n. red.) borna primului milion de euro din vânzări de pro­duse artizanale româneşti. Drumul până aici a fost cu de toate, cum se spune. Când locaţia iniţială părea că se stabilizează, au venit pandemia, lockdownul şi restricţiile. Apoi, au apărut livrările la domiciliu, atât de semni­ficative ca şi cotă încât am achiziţionat o dubă frigorifică pentru transportul alimentelor în condiţii corespun­zătoare. Ulterior, piaţa s-a fărâmiţat, astfel încât co­men­zile direct cu preluare din magazin au fost următoarea etapă în setupul de business, în modul de abordare a clienţilor şi în ceea ce priveşte trainingul angajaţilor“, spune Alina Tomescu, cofondator al companiei Cămara lui Tomiţă.

Firma Cămara lui Tomiţă, care deeţine brandul Băcănia lui Tomiţă, a fost înfiinţată în 2017, în luna octombrie, însă activitatea propriu-zisă a companiei a început în lu­na sep­tem­brie a anului 2018. Timp de a­proape un an, re­pre­zen­tanţii com­pa­niei s-au ocu­pat de des­chiderea lo­ca­ţiei din Râş­nov şi au căutat pro­du­cători locali pentru a umple rafturile băcăniei. Familia Tomescu a investit 40.000 de euro în acest business, pe care l-a deschis după naşterea primului copil, pentru că şi-a dorit să-l hrănească cu produse din ingrediente naturale. Investiţia în toţi aceşti ani a fost de peste 120.000 de euro, potrivit fondatorilor.