Analiză MerchantPro: Anul acesta creşterile de Black Friday au fost mai temperate, plus 12% în valoare şi 8,5% ca număr de comenzi

Autor: Ioana Nita 16.11.2022

Cele peste 1.500 de magazine online care folosesc platforma de e-commerce MerchantPro au înregistrat de Black Friday anul acesta (perioada 11-14 noiembrie) o creştere de 8,5% a numărului de comenzi şi de 12% ca valoare a acestora, comparativ cu ediţia din 2021 a evenimentului de shopping (perioada 12-15 noiembrie), ceea ce arată că utilizatorii au început să aibă un comportament de consum mai prudent, cu mai puţine achiziţiile impulsive, în condiţiile în care se înteţesc discuţiile despre o potenţială recesiune. „Black Friday rămâne cel mai important eveniment pentru întreaga industrie de e-commerce, de la magazine online, la consumatori şi furnizori de soluţii.“

„După doi ani de creşteri spectaculoase şi într-un nou context socio-economic, după ediţia din acest an se desprind două direcţii importante: extinderea perioadei de desfăşurare din dorinţa de a capta cât mai mult din puterea de cumpărare şi consolidarea pieţei, dacă ne raportăm la performanţe şi la comportamentul de consum“, a precizat Arthur Rădulescu, CEO al MerchantPro