Oana Lungu, director achiziţii, Kaufland România şi Moldova: Vânzările de mărci proprii vor rămâne pe un trend ascendent, însă nu unul exponenţial. Ne aşteptăm să atingem nivelul mediei europene în 5-10 ani
♦ Mărcile private ale retailerilor au ajuns să mănânce la nivelul întregii pieţe locale 26% din vânzările de bunuri FMCG, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK, aferente primului trimestru din 2022.
Magazinele Kaufland din România au pe rafturi circa 2.500 de produse marcă proprie, alimentare şi nealimentare, dintr-un total de aproximativ 16.000 de articole. Asta înseamnă că unu din 6-7 bunuri e marcă privată.
„În ultimii ani, sortimentul Kaufland de produse marcă proprie, ce cuprinde mai multe branduri, a înregistrat o evoluţie (pozitivă - n.red.) semnificativă din punct de vedere procentual (pondere în vânzări - n.red.), însă cota de piaţă a acestor produse nu depăşeşte media categoriei din care facem parte - hipermarketul, respectiv 20%“, spune Oana Lungu, director achiziţii, Kaufland România şi Republica Moldova.