Reportaj. Salonul Auto de la Paris: Renault şi Dacia au ţinut capul de afiş. Chinezii, tot mai prezenţi pe măsură ce tot mai mulţi constructori europeni abandonează ideea de salon auto

Autor: Bogdan Alecu 18.10.2022

Ediţia din 2022 a Salonului Auto de la Paris, la patru ani de la ultima organizată îna­in­te de pandemie, arată cu totul diferit. De la un salon unde cei mai mulţi constructori doreau să participe, Parisul a ajuns în acest an ca doar Re­nault sa aibă o prezenţă impozantă alături de Dacia şi Alpine, ocupând mai bine de jumătate din Hala 6, iar doar hala 3 a mai fost ocupată de con­structori auto - în prin­cipal mărcile DS, Jeep şi Peugeot ale Stellantis.

„Industria auto este acum influenţată şi de tehnologie, de aceea nici numărul jurnaliştilor nu mai este la fel de mare. Nu mai contează numărul brandurilor, ci capacita­tea unui salon auto de a pro­iecta oriunde în lume in­formaţiile“, a spus Fa­brice Cambolive, directo­rul operaţional al mărcii Renault. Pandemia şi criza compo­nen­telor a pus o presiune foarte mare pe construc­torii auto, astfel încât majoritatea au re­nunţat la organizarea de standuri costisi­toare. Spre exemplu, cei de la Mercedes-Benz au organizat în Paris lansarea SUV-ului electric EQE în seara de dinaintea salonului, dar fără să aibă stand. Nicio marcă germană nu a fost prezentă la Salon, şi chiar cele franţuzeşti precum Peugeot au avut o prezenţă mai redusă, iar Citroen lipseşte.