ANALIZĂ ZF. Cum se pregătesc retailerii de bricolaj pentru facturile mari la energie? Dedeman: Analizăm ideea de a închide magazinele mai devreme, însă deocamdată nu am luat nicio decizie

Autor: Alina-Elena Vasiliu 10.10.2022

♦ Artsani, cu două magazine în judeţul Prahova, a schimbat programul magazinului său din Ploieşti, închizându-l cu o oră mai devreme, cu scopul de a reduce consumul de energie ♦ Dedeman, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a bricolajului, se gândeşte la reducerea programului magazinelor sale ♦ Francezii de la Leroy Merlin au ales să investească în soluţii pentru obţinerea energiei din surse regenerabile.

Creşterea costurilor cu energia, o nebuloasă care afectează toate businessurile, i-a orien­tat şi pe retailerii din bricolaj către soluţii care să reducă sau să eficientizeze consu­mul. Dacă unele busi­nessuri de profil au ales deja să-şi închidă magazinele mai devreme, altele încă mai analizează această posibilita­te sau investesc în alte soluţii care să micşoreze cheltuie­lile cu energia.

Artsani, un busi­ness în domeniul bri­co­la­jului, cu două ma­gazine în judeţul Pra­hova, a schimbat, în­ce­pând cu 3 octom­brie 2022, programul magazinului său din Ploieşti, închizându-l cu o oră mai devreme, cu scopul de a reduce consumul de energie.

„Am făcut nişte calcule şi am ajuns la concluzia că trebuie să ne gospodărim sin­guri, iar aceasta este o soluţie bună. Sperăm că astfel vom reduce cheltuielile“, a spus Oleg Tătaru, unul dintre acţionarii afacerii.

Artsani Com, firma prin care este operat businessul celor două magazine de bricolaj Artsani din Prahova, a revenit pe plus şi a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 173 de milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, după cum arată datele disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul, pe de altă parte, a scăzut cu 9% şi tot în scădere uşoară a fost şi numărul de angajaţi, care a ajuns de la 294 în 2020 la 286 anul trecut.