Gigantul Meta a înfiinţat o divizie pentru a lansa servicii / opţiuni cu plată pe Facebook, Instagram şi WhatsApp

Ziarul Financiar 02.09.2022

Gigantul american Meta a înfiinţat o organizaţie separată a cărei misiune este să identifice şi apoi să construiască servicii sau opţiuni pentru care compania să-i poată taxa pe utilizatorii Facebook, Instagram şi WhatsApp, conform unei note interne, obţinute de publicaţia The Verge.

Noua divizie este prima incursiune serioasă a Meta în construirea de funcţii plătite în principalele sale aplicaţii sociale, toate trei având miliarde de utilizatori. Mutarea are loc după ce businessul cu reclame al Meta a fost grav afectat de modificările Apple în vederea protejării intimităţii utilizatorilor săi dar şi de o reducere mai largă a bugetelor de promovare. Într-un interviu pentru The Verge, vicepreşedintele Meta pentru monetizare care supraveghează grupul, John Hegeman, a declarat că gigantul social media este încă angajat să-şi dezvolte afacerea cu reclame şi că nu are de gând să lase oamenii să plătească pentru a dezactiva reclamele din aplicaţiile sale. „Cred că vedem oportunităţi de a construi noi tipuri de produse, caracteristici şi experienţe pentru care oamenii ar fi dispuşi să plătească şi pentru care ar fi încântaţi să plătească“, a spus el. El a refuzat să detalieze caracteristicile plătite care sunt luate în considerare. Veniturile Meta provin aproape în întregime din reclame. Pe termen mai lung, Meta estimează că funcţiile plătite vor deveni o parte mai semnificativă a afacerii sale. „Pe un orizont de timp de cinci ani, cred că poate muta cu adevărat acul şi poate face o diferenţă destul de semnificativă.“

John Hegeman, vicepreşedintele Meta pentru monetizare