ZF Bankers 2022. Elena Ungureanu, Visa: Plăţile digitale au ajuns la 24% în totalul plăţilor retail, de la 17% înainte de pandemie. Creşterea a fost impulsionată de plăţile online, care au accelerat cu 78% faţă de 2019

Autor: Cristina Bellu 26.08.2022

„Există decalaje între zona rurală şi cea urbană, există decalaje mari între urbanul mic şi urbanul mare, există decalaje în privinţa acceptării cardurilor între lanţurile mari de magazine şi IMM-uri, însă întotdeauna sistemul bancar a fost inventiv. Un bun exemplu este transformarea telefoanelor mobile în terminale de acceptare a cardurilor (POS-uri)“.

România a consemnat în ultimii doi ani o creştere susţinută în privinţa volumelor şi tranzacţiilor realizate cu cardul, astfel că plăţile digitale au atins o pondere de 24% în totalul plăţilor retail, de la 17% în 2019, potrivit datelor transmise de oficialii Visa.

„Dacă ne uităm către plăţile digitale, o parte importantă a digitalizării, în momentul de faţă aproape un sfert din tot ceea ce înseamnă consumul privat al populaţiei este cheltuit prin intermediul cardurilor. Am ajuns la 24%, faţă de 17% în 2019. Toate eforturile depuse în ultimii ani în extinderea infrastructurii au ajutat la creşterile susţinute pe care le avem în domeniul plăţilor digitale“, a spus Elena Ungureanu, Visa country manager în România, la ZF Bankers 2022, care s-a desfăşurat în 11-13 iulie.