József Váradi, Wizz Air: Estimăm un trafic de 9,4 milioane de pasageri în acest an financiar. Dacă atingem acest trafic, ajungem la 500 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron 08.04.2022

Wizz Air, cea mai mare com­panie aeriană din Ro­­mânia ca număr de pa­sageri, ţinteşte un tra­fic de 15 mi­lioa­ne de pa­sa­geri până în 2025-2026 pe piaţa locală, unde va creş­te capacita­tea de zbor prin aloca­rea de noi aeronave.

„Businessul îşi revine, creş­tem capa­ci­tatea la 29 de avioane, din care 17 alo­cate pen­tru bazele din provincie din vară. Sun­tem încrezători în capacitatea pieţei ae­rie­ne loca­le de-a performa. Adu­cem noi avioa­ne şi deschidem noi rute. România a fost una dintre cele mai rezistente pieţe pe care le-am avut în perioada COVID-19, deşi re­stricţiile au redus cererea în ultimii doi ani, dar piaţa locală a mers mai bine chiar şi decât cele din vestul Europei“, a de­clarat într-un interviu pen­tru ZF József Váradi, CEO al Wizz Air, unul dintre cei mai pu­ternici exe­cu­tivi din indus­tria aeri­a­nă. Wizz Air Group este o com­panie fon­dată în 2003 de ac­tualul CEO, József Váradi şi de alte cinci per­soane cu ex­perien­ţă în sec­to­rul ae­rian. În România, com­pania a început operaţiu­nile în 2007, odată cu in­tra­rea ţării în UE. Compania are peste 1.000 de angajaţi pe piaţa din România.

El precizează că Wizz Air deţine o cotă de piaţă de 43% din România, fiind cea mai ma­re companie aeriană de pe piaţa locală.

„Estimăm un trafic de 9,4 milioane de pasageri în România în următoarele 12 luni, respectiv în perioada aprilie 2022-martie 2023, aproape dublu faţă de traficul de 4,8 mi­lioane  înregistrat de companie în aprilie  2021-martie 2022. Ne uităm la România ca la o piaţă în creştere,  vrem să dezvoltăm reţeaua, să aducem noi avioane, să intrăm pe noi aeroporturi şi să lansăm noi rute pentru a creşte conectivitatea“.