Antreprenori locali. Pandemia l-a determinat pe un producător în lohn să îşi lanseze propriul brand de haine
♦ În pandemie, din cauza anulării sau amânării unor comenzi, businessul grupului de firme care deţine brandul Resense a scăzut de la 3,8 mil. euro la 2,2 mil. euro.
Compania locală Danin ND Com România, care produce din 1998 haine în sistem lohn, şi-a lansat propriul brand de modă, Resense, după ce în pandemie comenzile venite de la clienţii externi au fost anulate sau puse pe hold.
„Brandul Resense a fost lansat în primăvara anului 2020 online. Acela a fost momentul când multe dintre comenzile lohn au fost anulate sau au fost puse pe hold“, spune Nicoleta David, cofondatoarea afacerii.
În acelaşi timp, fiica Nicoletei David, Alina, a revenit din Londra, pentru că facultatea unde studia trecuse la cursuri online. „Fiind de mică pasionată de modă, ea a găsit momentul potrivit să lucreze alături de personalul nostru tehnic din creaţie pentru a-şi transforma ideile în realitate. Aşa s-a născut prima noastră colecţie. Şi aşa s-a născut site-ul, conceput şi administrat de firma de IT a fratelui ei.“
Între timp a fost deschis şi un magazin offline în mallul Sun Plaza din Bucureşti.
Grupul de firme ce deţine brandul Resense operează două fabrici, una la Focşani şi una la Chişinău, în Republica Moldova. Aceasta din urmă produce în continuare în lohn, dar cea din România este acum destinată doar brandului propriu. Grupul a avut şi o unitate de producţie la Cernăuţi, dar a fost închisă în 2019, chiar înainte e pandemie.