Ovidiu Tunaru, Nestlé Professional: Alimentele verzi, alternative la cele din proteină animală, reprezintă 3% din preparatele servite de HoReCa. În cinci ani vor ajunge la 20%

Autor: Cristina Roşca 09.04.2022

♦ Divizia Nestlé Professional din cadrul grupului elveţian Nestlé are din 2020 în portofoliul din România produse pe bază de plante, alternative la cele din proteină animală ♦ E vorba de patru produse din gama Garden Gourmet ♦ Acestea sunt distribuite în HoReCa, dar sunt şi vândute în reţeaua Metro Cash&Carry, în hipermarketurile Carrefour şi în benzinăriile Mol şi OMV.

Alimentele verzi, cele reali­za­te din plante ca alternativă la carne ori lactate, îşi găsesc tot mai mulţi adepţi în Ro­mânia şi în lume, atât în rân­dul ve­ge­ta­rienilor şi veganilor convinşi, cât în rândul celor care vor să consume mai rar produse din proteină animală. Motivele pentru care oamenii se orientează şi către astfel de pro­du­se – fie că e vorba de burgeri din proteină din mazăre, fie că e vorba de lapte de fistic – sunt variate, de la grija pen­tru planetă şi pentru animale la probleme de sănătate.

„Piaţa produselor plant based este în continuă creştere, iar numărul persoanelor flexitariene, dornice să îşi diminueze consu­mul de carne, se află pe un trend ascendent la nivel mondial, dar şi în România“, spune Ovidiu Tunaru, business executive officer, Nestlé Professional.