ZF Live. Vlad Năstase, CEO, Concilium Consulting: În contextul economic creat de războiul din Ucraina, companiile trebuie să-şi pună pe hârtie vulnerabilităţile şi să îşi reanalizeze perspectivele de business

Autor: Ramona Cornea 18.03.2022

„Companiile din România au marje de profit mici. Marja asta mică de profit este acum mâncată de toţi aceşti factori cumulaţi. Aici va fi o provocare – unde, cât şi ce poţi negocia, cât de repede poţi traduce aceşti factori către clientul tău final, ce înţelegere găseşti din partea lui şi care este poziţia ta de negociere faţă de bancă sau faţă de un furnizor.“

În contextul economic creat de războiul din Ucraina, companiile de pe piaţa locală trebuie să-şi pună pe hârtie vulnerabilităţile şi să îşi reanalizeze perspectivele de business, afirmă Vlad Năstase, CEO al Concilium Consulting şi international VP în cadrul Turnaround Management Association (TMA).

„În primul rând, fiecare companie trebuie să-şi analizeze vulnerabilităţile. Sunt şi vulnerabilităţile industriei, dar fiecare companie trebuie să facă acest exerciţiu sub o formă sau alta şi să îl facă nu doar teoretic, să îl facă efectiv, cu pixul şi hârtia în mână. Punându-le pe hârtie, vor putea ulterior să vadă care este probabilitatea de a avea acele vulnerabilităţi, ca acele vulnerabilităţi să se materializeze şi, în funcţie de acestea, să aibă şi nişte măsuri de corecţie“, a declarat Vlad Năstase în cadrul emisiunii de business ZF Live.